24-02-2022

Onze tweede dag in Frankrijk

Gisterenavond waren we echt moe. Doodmoe dus lekker vroeg naar bed.
Zoals meestal slaap ik super goed onderweg. Het was koud en heerlijk warm onder het dekbed. Vanmorgen toch maar even de kachel aangezet toen we gingen ontbijten en daar gebeurde weer iets onnozels. Niet te geloven maar ik stootte mijn volle kop thee om dus werd het dweilen. Stom, stom, stom ik heb er geen andere woorden voor. Gelukkig was het maar thee dus geen vlekken.
Tegen 10 uur werden de motoren weer gestart en gingen we weer op pad.
Wat is Plombières-les-Bains een mooie stad. Ik denk dat het in het verleden zelfs een rijke stad is geweest te zien aan de grote gebouwen en de vele hotels waarvan er nu heel veel leeg staan. Ik zou denken dat het ooit een kuuroord is geweest. De stad ligt een beetje in een dal in de Vogezen en je kunt hier zeker een hele dag ronddwalen.
Wij gaan nu niet rond dwalen maar weer verder richting het zuiden via Fougerolles, Vesoul, Besancon, Poligny, Lons-le-Saunier naar Cousance waar we een plekje hebben gevonden aan de rand van het plaatsje en waar we willen blijven slapen.


Jeu de boules banen.


We parkeren de camper en gaan eerst op onderzoek uit in het plaatsje. Een klein wandelingetje gaat dat worden want we moeten rustig aan doen met Frits.
Het is weer een enige plaats en ik moet dan ook een paar echte Franse plaatsjes schieten.



En dan zie ik deze lieve bloemetjes.



Het voorjaar kondigt zich al aan. Ik word er helemaal blij van.
Morgen gaan we weer verder richting zuiden.


4 opmerkingen:

  1. Hei weur iech toch lösteg vaan....bij eur foto's mèt de lente in 't veuroetziech. Fijn dat 't good geit met Frits. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die sleutelbloemen. Ik kan haast niet wachten tot ze ook bij mij uit de winterslaap ontwaken.

    BeantwoordenVerwijderen