03-04-2023

Weer op pad.

24 Maart zijn we vertrokken richting Beerse waar we iets leuks gaan doen maar dat komt later ter spraken. Eerst onze klussen afwerken want die lagen deze keer wel op ons te wachten.

Goed gemutst vertrokken van huis  naar de stalling met een volgepakte auto.

Een goed begin is het halve werk en wat krijg je als je een slecht begin hebt? Ffffffff pech. Nadat de camper weer uit zijn winterslaap is gehaald begint het gedonder al bij de stalling. De vorstbeveiliging is ons weer aan het plagen. Alle water wat in de watertank wordt gegoten loopt er ook weer uit. We gaan toch maar vertrekken. Op de CP aangekomen in Dessel het boekje er maar bij gehaald en ja hoor het lag helemaal aan ons. Dus snel het euvel verholpen en water getankt. De camper inruimen tot Frits zag dat er water binnen over de vloer liep. Op onderzoek uit en al snel werd de boosdoener gevonden. De douche kraan kapot dus meteen naar de Wit in Schijndel om een nieuwe douchekraan te kopen.

Daarna weer terug naar de CP om de douchekraan te vervangen. Frits valt wel meteen met de neus in de boter de bofkont 😉

Hopelijk blijft het voorlopig hierbij.

25 Maart

Vandaag een hele trip gemaakt. Eerst naar Beerse waar we een afspraak hadden maar dat komen jullie nog in een van onze vlogs te zien. Ik zou zeggen mis het niet 😉😊
Om een lang verhaal kort te maken het weer wil nog niet echt al hebben we onderweg wel perioden gehad met een warm zonnetje afgewisseld met buien en soms wel heftige buien. In Luxemburg getankt voor €1,49 per liter dus toch nog de moeite waard om even te stoppen. Morgen zakken we verder naar het zuiden.

Aangekomen in Metz op de CP maar eens aan het koken slaan want gisteren hadden we maar een snelle maaltijd i.v.m tijdnood.
Vandaag mag dat iets uitgebreider al zijn we weer aan de late kant.

Morgen is er weer een dag.

26 Maart

Vanmorgen waren we op tijd wakker. We hebben heerlijk geslapen maar dat doen we meestal wel als we onderweg zijn.
Zo gebeurde het dat we op tijd vertrokken.

De regen blijft maar vallen dus we gaan kilometers maken.

Onderweg houden we nog een koffie stop bij een klein stukje bos.

Na de koffie weer verder en zo legden we heel wat kilometers af. Nog wel een boterhammetje gegeten onderweg en weer verder. Zoals jullie zien op de foto's is het droog.
Het weer werd afwisselend. Regen, harde regen, zon, wind, zon het gaat zeker de goede kant op.

De lucht wordt blauwer en blauwer en de regen wordt steeds minder. Met dit zonnetje genieten we extra van onze rit.

We rijden door en willen graag Lyon nog voorbij zijn. Tegen 18 uur belanden we in een typisch Frans dorpje Les Côtes-d'Arey

Het dorpje heeft één camperplaats speciaal voor campingcars en we staan er helemaal gratis. Wat aardig dat een dorpje dit de camperaar gratis aanbiedt. Dit vind je wel vaker in Frankrijk.

Morgen eens kijken bij de bakker voor verse broodjes. Dat smaakt altijd ........... 😉

27 Maart

Vandaag een mooie trip gemaakt naar Avignon waar we vorig jaar mee kennis maakten omdat vrienden van ons hier stonden ook met de camper.
Het is werkelijk een prachtige stad net als de weg erheen.

De stad is zo groot zodat je echt niet alles op 1 dag kunt zien. Wij komen er gewoon geregeld terug. Hebben we toch een goed excuus. Er zijn ontzettend veel straatjes en prachtige pleinen en heel veel winkels voor de liefhebbers en natuurlijk terrasjes en eet gelegenheden. Je verveelt je er echt niet.
We hebben prachtig weer terwijl we de stad bezoeken er is alleen veel wind maar daar hebben we geen moeite mee.

Vlog 1 "Eindelijk er even tussenuit."

28 Maart

Vanmorgen om 7 uur waren we al uit de veren. We wilden even douchen op de camping iets wat we normaal in de camper doen maar we waren een beetje lui en wilden op de camping maar even onder de douche.
Er was nog niemand te zien in het sanitaire gebouw. Geen mens was zo gek als wij. Ik vind dat wel erg vroeg en daarbij is het zo vroeg ook nog koud buiten maar niet gezeurd hupsakee.

Weer bij de camper gekomen hoorde ik dat Frits een koude douche had gehad en dat hij ook niet meer op een camping gaat douchen verdorie. Frits een koude douche en ik een heerlijke warme met een krachtige straal. Gewoon pech voor Fritsie. Het was wel wat aan de krappe kant maar mijn kleren zijn allemaal droog gebleven en ik werd lekker nat 😉.

Ontbijten en weer verder. Eerst naar de service en dan op pad. Wat een gewriemel om Avignon uit te komen. Geen wonder want we zaten in het spitsuur van 9 uur maar zonder kleerscheuren kwamen we weer op de juiste oever terecht van de Rhône die ons verder naar de Camargue zou voeren.

Frits doe je geen groter plezier dan naar de Camargue te gaan. Het weer is er goed dus gaan we die kant weer eens op. Het is er ook wel echt genieten als je van natuur houd, lekker eten en een goed glas wijn.

Onderweg nog even langs de Intermarche voor boodschappen en tanken. De diesel is nog altijd goed te krijgen.

Op onze CP is nog een plekje vrij. Je staat er heerlijk vrij dichtbij de jachthaven. Geen faciliteiten maar die hebben we ook niet nodig.

We gaan nu eerst eens heerlijk luieren.

De stoelen worden buiten gezet. Tijd voor koffie met iets lekkers erbij!!!!
Mijn leesboek komt te voorschijn, Frits doet een dutje. Mmmmmm even moet er helemaal niets.

Vanmiddag maken we nog een wandelingetje bij de jachthaven, eten een pizza en luieren verder.

De natuur om ons heen en de blauwe lucht doen ons goed. Heerlijk!!!!!!!!!!

vlog 2 "wat deden we in België"

29 Maart

Vanmorgen was het nog best koud en daardoor bleven we iets langer onder ons dekbed liggen 😅 Uiteindelijk moesten we er toch maar uit en even de kachel aan.

De zon kwam pas tegen 12 uur en dus wij weer met de stoelen in het zonnetje gaan zitten.

Frits heeft zich nog nuttig gemaakt door de camper te gaan wassen want zag die uit met al dat opspattende water van de wegen onderweg. Als Frits dan buiten bezig is dan ruim ik binnen weer op en daarna is er koffie en mijn leesboek.

Oei ik zie op de foto mijn vinger links boven in de hoek. Volgende keer eens beter opletten.

We hebben ook zitten genieten van al die leuke reacties op onze laatste vlog. Iedereen is zo enthousiast over onze nieuwe gezinslid 😍

Vanavond hebben we nog een eindje gewandeld want we moeten toch echt even bewegen.

We lopen door het dorp naar de jachthaven waar we kennis maken met 2 hondenbezitters. De honden vliegen elkaar in de haren en de baasjes bijna ook. Tja, Frankrijk is een echt hondenland en de diertjes lopen veelal los en dan kan het natuurlijk gebeuren dat er eens gevochten wordt.
Wij zijn maar wijselijk door gelopen en hebben het hond en baas laten uitvechten.

Morgen gaan we eens iets ondernemen 😅

30 Maart

Vandaag wordt het een foto blog. Ik denk dat de beelden genoeg zeggen.

We beginnen de dag met een wandeling door het Centre du Scarmande

Dit is een informatiecentrum over de natuur en cultuur in de Camargue. Je kunt hier tentoonstellingen en videos bekijken en er worden activiteiten georganiseerd die tot doel hebben mensen bewuster te maken van deze natuurlijke omgeving.

Je kunt er ook heerlijk wandelen via de mooie uitgezette wandelpaden.

Er is zelfs aan de allerkleinsten gedacht.

Het informatie centrum waar zelfs rubber laarzen te leen zijn voor scholieren die dit centrum geregeld bezoeken. Vandaag was er een bus met Franse en een met Italiaanse scholieren van middelbare scholen.

Er is zelfs een arena voor het bekende stieren vechten dat op een dier vriendelijke manier gebeurd. De stier wordt geen pijn gedaan.

Van hieruit rijden we 30 km verder naar Saintes Maries de-la-Mer, een bedevaartsoord voor zigeuners en een heel gezellig stadje.

We hebben weer een plekje gevonden op de CP in de plaats zelf en dan zien we achter de CP deze mooie flamingo's.

31 Maart

Vanmorgen zijn we weer op tijd vertrokken vanuit Saintes Maries de-la- Mer naar Aigues Mortes.

Aigues Mortes is een oud vesting stadje in het departement Gard. De vrije vertaling van Aigues Mortes is Dode Wateren.
Het stadje stamt uit de middeleeuwen is goed bewaard gebleven. Het is helemaal omgeven door muren en torens.

Het is nu een toeristische trekpleister met veel winkeltjes, restaurantjes en terrasjes. De camper konden we mooi parkeren op een parkeerplaats speciaal voor campers en vanaf de parkeerplaats loop je zo door een poort en komt meteen in het centrum uit.

Het kerkje ziet er heel bijzonder uit. Een eenvoudige inrichting maar o zo mooi.

Als wij er zijn zijn er veel groepen van scholieren met gidsen die door het historische stadje lopen.

Nadat we hier weer even de gezelligheid hebben gesnuifd rijden we weer naar Gallician naar de camperplaats. Hier blijven we het weekend zeker nog staan.

1 April

Vandaag is het een beetje frissere dag. Er zou zelfs een klein drupje kunnen vallen maar als we de lunch achter de kiezen hebben gaan we ons toch wagen aan een fikse wandeling. Tenminste voor ons een fikse wandeling.

Frits had gezien langs we langs het Canal du Rhône à Sète kunnen lopen en dan bij het volgende bruggetje via de andere kant weer terug kunnen lopen. De wandeling zou 8 km zijn. Dat is voor ons meer dan genoeg dus wandelschoenen aan en op pad.

Mijn jas kon ik snel oprollen en in mijn rugzak stoppen want als de zon schijnt dan schijnt ze goed en is al warm.

We wandelen langs rijstvelden en moerassen. We komen de witte Camargue paarden tegen en de grote zwarte stieren.

We rusten uit en gaan op een grote steen zitten aan de waterkant en toevallig komen er een paar boten langs varen.

Het is echt genieten al is het bruggetje wel erg ver waar we overheen moeten maar we komen er en nu weer terug aan de andere oever.

En weer even op een dikke steen zitten want onderhand zijn we bijna total loss 😟

Dan komen we bij de brug die we moeten hebben om terug bij de camper te komen en wat zijn we blij.

Van die 8 km moeten we er 10 maken en bij de camper gekomen ploffen we neer.
Het was wel een heerlijke wandeling. We hebben genoten!!!!!!!

2 April

Vandaag hebben we een luierdag ingelast zonder inspannende wandelingen. We hebben het deze keer maar bij een kleine wandeling gehouden door het dorp.

Het was rustig op het gejoel na dat we hoorden bij de voetbalwedstrijd. Er werd fanatiek gespeeld.

Als ik door het dorp hier loop dan vallen me altijd weer de planten op. Ik bedoel dan de hele grote Oleanders, Aloëvera, de Olijfbomen, Bananenbomen en zelfs een sinaasappelboompje. Het sinaasappelboompje had kleine sinaasappeltjes aan zijn takken hangen. Dit soort boompjes zie je in Spanje als sierbomen in de straten staan. De sinaasappeltjes zijn niet te eten. Ze zijn heel bitter.

Bovenstaande Yucca's vind ik ook altijd zo mooi. Aan de planten kun je zien welk een heerlijk klimaat hier heerst.

We kwamen weer bij het kerkje dat altijd gesloten is. Aan het onkruid te zien dat er omheen groeit is dit kerkje altijd gesloten denk ik.

En dan de huizen met een boel achterstallig verfwerk, tenminste dat denken wij. Frits zegt altijd dat ze in de zuidelijke landen ademende verf gebruiken. Het zal best al zou je bij ons met deze ademende verf wel scheve gezichten krijgen maar in Frankrijk hoort dat zo. Ik hou er wel van om dat verweerde hout te zien.

En zo eindigen we onze wandeling over het Canal du Rôhne à Sète naar de camper.

3 April

Vandaag zijn we ongeveer 30 km richting het noorden gereden al telde onze Garmin er zomaar 7 km extra bij. De deugniet. Hij liet ons zomaar de verkeerde kant op rijden en daardoor moesten we bij de rotonde helemaal rond en weer terug. Stomme navigatie.

Maar eerst hebben we buiten heerlijk ontbeten.
War een luxe.

We zijn naar Sommière gereden.
Er is een eenvoudige CP en je betaald er € 7 per nacht. Wat heb je daarvoor??????? Eigenlijk helemaal niets 😅😅 Ach je kunt hier heerlijk buiten zitten en je hebt een blije eigenaar. Wil je stroom dan moet bij betalen maar die hebben wij niet nodig dus geen idee wat de beste man daarvoor telt.

Ik was onze voorramen aan het afdekken tegen de felle zon en Frits was al aan het rondzwerven zoals een camperman meestal doet. Hij had al kennis gemaakt met de buren die een zwarte labrador hadden 😍 dus ik kon wel even wat vragen spuien over hoe dat allemaal in zijn werk gaat met een hond aan boord.

Vorig jaar hebben we hier ook gestaan en toen ik het allemaal weer zag viel het me in.

Sommière is een enig plaatsje en na de lunch gingen we dan ook meteen op pad voor onze wandeling.

Somières heeft heerlijke straatjes en enige winkeltjes. Het is hier altijd genieten ❤

4 April

We hebben nog een paar daagjes die we gebruiken om in een rustig tempo richting Nederland te rijden.
Vanaf Somières maken we een prachtige route door de ruige Cevennen.

De Cevennen is een streek en een bergketen, gelegen aan de onderkant van het Centraal Massief in het zuiden van Frankrijk. Het zuidelijke deel van de Cevennen ligt in het noorden van de regio Languedoc-Roussillon. De Cevennen staat bekend als een groen en prachtig mooi natuurgebied en is daarom een zeer geliefde vakantiebestemming.

Het is echt genieten.

We maken een lunch stop bij Chateau de Portes. We lopen naar boven om het kasteel van dichtbij te zien. Helaas gaat het pas 1 juli open om het van binnen te kunnen bezichtigen.

We rijden verder en komen bij de stuwdam van Mende.

Prachtig. In de verte zie je de Mont Ventoux liggen.

Na de nodige plaatjes geschoten te hebben rijden we weer verder.

In Le Puy-en-Velay vinden we een mooie CP. Hij is helemaal gratis en we vinden er alles wat we nodig hebben.

Het zijn vaak prachtige camperplaatsen die door de gemeente aan gelegd worden. In Nederland zul je dit nooit tegen komen, jammer.

5 April

Vannacht heeft het 4 graden gevroren en hebben we de kachel aan gelaten. Dat was wel lekker niet TE warm hoor maar even ietsje.

Vanmorgen waren we op tijd wakker en zijn we op tijd opgestaan zodat we op tijd zouden kunnen vertrekken. Om kwart over 9 vertrokken we en hebben we weer heel wat kilometers gemaakt. We rijden nooit snelwegen en komen zo door de mooiste dorpjes.

Onderweg nog even bij een Lidl binnen gewipt en nog een keer gestopt voor de lunch.

Het was heerlijk weer en daardoor besloten we om in Chalon-sur-Saône te stoppen en op de CP daar te gaan staan van Camping Car Park.
Deze camperplaatsen zijn altijd goed verzorgt voor een schappelijke prijs. Je zult er nooit boven de €15 uit komen. Meestal zelfs iets van €10 of €11. Je kunt er water tanken, lozen en toilet schoonmaken dus alles is er aanwezig.
Wij vinden het ideale plaatsen.

We gaan niet de stad bekijken want dat hebben we eerder al eens gedaan maar nu gaan we nog even heerlijk van het zonnetje genieten want de komende dagen zou het gaan regenen.

6 April

Afgelopen nacht was het een onrustige nacht. Onze CP had nogal last van het verkeer op de snelweg die naast en boven de CP lag.

Dat zijn we eigenlijk niet gewend van Camping Car Park. We konden wel water tanken en lozen enz. enz. maar de CP had op een rustigere plaats moeten liggen. Ik heb het dan ook doorgegeven bij de rivieuws van Camper Car Park.

Onze rit vandaag ging dwars door de Bourgogne een echte wijnstreek en dat was dan ook goed te zien.

We kwamen veel caves tegen en gelegenheden om wijn te proeven en op de druivenvelden werd er hard gewerkt.

Ik houd wel van deze sfeer 😍
Het weer begint zich ook al aan te passen. Hoe noordelijker we komen hoe het weer verandert. De luchten zien er niet meer hemels blauw uit en zo nu en dan valt er een druppel regen.

Geen weer om ergens te gaan wandelen waar we gaan overnachten. Misschien even winkelen. We hebben nog een paar dingetjes nodig voor in de camper.

We slagen voor een traphekje die we in de camper voor de hordeur willen zetten zodat Puck daar niet doorheen kan springen en ik vind nog wat haakgaren.

Daarna rijden we naar een piepklein dorpje waar we een mooi plekje vinden voor de nacht.

Morgen nog een kleine 400 km rijden en dan zullen we weer thuis zijn.

7 April

Vandaag zijn we weer thuis gekomen. De weg naar huis was saai. Het regende en daar houd ik niet niets aan te doen helaas.
We vermaken ons met wel hoor. De laatste dag dus de MB's van ons internet kunnen vandaag een mep verdragen.  We doen royaal en zetten Spotify aan en luisteren naar ons eigen kanaal. Tjonge wat een heerlijke muziek is dat. Tenminste dat vinden wij 😊

Dag slaapplekje

Dag regen.

Heeeeee, dat is onze vlog 😅

Ons kanaal op Spotify

En voor we het wten zijn we weer thuis. We ruimen onze spulletjes op en verder doen we niets.
Morgen is er weer een dag 😁