23-02-2022

Een eerste dag met hindernissen.

Eindelijk is het dan zover. Vanmorgen zijn we vertrokken op zoek naar de zon. Eigenlijk vertrokken we al met de zon maar we wilden toch echt niet thuis blijven. Het zou eens tijd worden na 5 maanden de camper in de stalling te hebben gehad.
De camper hadden we gisteren al gevuld met kleding enz. De laatste spullen moesten er vandaag nog in en wat waren dat weer veel "laatste" spullen die in de keuken ingeruimd moesten worden. Dan ben je bijna klaar en valt de doos met paneermeel om in een keukenla ....... gggrrrrrr. Dat gaat lekker zo. Gelukkig heb ik mijn stofzuigertje bij de hand en binnen een paar minuten is de boel weer opgeruimd.


We rijden deze keer via Luxemburg maar we zijn net Luik voorbij of we zien dat er iets gebeurd is op de weg. Een ongeluk?? Vanuit de verte zie ik twee auto's schuin op de weg staan en er ligt geloof ik iemand op de grond. Er zit een man geknield bij het slachtoffer. Maar als we dichterbij komen denk ik dat het slachtoffer een hond is want het is een dier. Een hond?  Die hond heeft wel vreemde haren. En als we er langzaam langs rijden zie ik dat het een wild zwijn is dat op de weg ligt met een doek half over zich. De man die geknield zit heeft een hand op het dier liggen. Ik denk dat het nog leeft maar zwaar gewond is.
Vreselijk!!!!!
Als ik weer voor me kijk zie voor de camper nog een wild zwijn liggen op zijn zij. Ik geef een gil. Het is dood. Frits heeft het niet gezien en rijd er zo overheen. We worden door elkaar geschud en hobbelen op en neer. Als ik Frits vertel dat we net over een wild zwijn zijn gereden, gelooft hij me niet maar het is echt zo. Later zien we ook bloedspetters op ons trapje en op de dash-cam moet het ook duidelijk te zien zijn.
We willen stoppen bij de eerste Aire die we tegen komen om een boterhammetje te eten en een kopje koffie als we zien dat de camper die al een tijdje achter en nu weer voor ons rijd ook zijn knipperlicht aanzet naar rechts. Ook Nederlanders zien we.
Als we een plekje hebben gevonden komt de mevrouw van de andere camper naar ons toe en vertelt ons dat ze ons volgen op Polarsteps. Het zijn Ad en Christine en ze zijn op weg naar zuid Spanje. Wat leuk om kennis met hun te maken en als jullie dit lezen lieve mensen dan nogmaals een hele fijne vakantie.
In Luxemburg gekomen moeten we natuurlijk even tanken al zijn de prijzen ook hier goed gestegen.


We rijden verder. Metz, Nancy, Épinal naar Plombières-les-Bains waar we blijven slapen. Het is een plekje aan de rand van de best grote plaats. 


We ruimen nog wat spulletjes op en verwarmen onze snert die we thuis al gemaakt hebben en dat smaakt heerlijk.


We genieten weer van het onderweg zijn en "wonen" in de camper.
Vanavond maar heerlijk op tijd naar bed want we zijn er wel moe van geworden.


6 opmerkingen:

  1. Hele fijne tijd in spanje en blijf gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iech wins uuch 'ne hiele fijne tied in 't Zuide vaan Europa, lekkere temperature, zon num mer op. Blijf gezoond allebei. Dikke poen XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat ik op deze manier met jullie mee kan reizen. Ik wens jullie heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen