18-08-2021

Wow .............

Dat was me het tochtje wel vandaag. Twee keer zijn we een pas overgegaan. De eerste pas, Puerto de Bonansa (1380 meter hoog) ging via smalle weggetjes, donkere tunneltjes in de rotsen uit gehouwen en veel kronkelweggetjes naar boven. Zo nu en dan kwamen we een fietser tegen. Ik heb respect voor die mensen. Ongelooflijk wat een prestatie.






Eenmaal boven gekomen hebben we een koffie pauze ingelast. Even de krukjes naar buiten en daar zaten we. Heerlijk in het zonnetje!!!!!



Na onze koffie pauze weer verder. Op naar de volgende pas. Onderaan stond een bord dat de pas open was. Dat was alweer mooi meegenomen 😉 ons kennende van de vorige keer op weg naar Spanje in de dichte mist 😁

Nu de Port de la Creu (1335 meter hoog) en weer gingen we via de steile weggetjes met vooral korte bochten omhoog.





Deze was minder spectaculaire dan de vorige. Dit dorpje lag er wel mooi bij. Helemaal gebouwd op een rots en ik denk in de winter helemaal geïsoleerd van alles en iedereen. Toen we er later langs reden bij onze afdaling zag ik er een piep klein kerkhofje. Jammer dat ik niet even kon uitstappen om te kijken want jullie weten het, ik heb iets met kerkhoven 😇😅

Na 116 km gereden te hebben komen we dan aan op onze CP in Pobla de Segur. Het is een klein plaatsje en heeft ongeveer 3000 inwoners en 3 hotels.  Het plaatsje ligt in de Catalaanse Pyreneeën en is op één na de grootste stad in deze regio, kun je nagaan. Het ligt op 528 meter hoogte.

Wij gaan er een wandeling heen maken. Vanuit de Cp is het ongeveer 1,2 km lopen naar het oude centrum.


Hier staan we. De CP is weer helemaal gratis. Wil je water tanken dan kan dat voor € 2 net als je toiletcassette reinigen. Lozen is helemaal gratis.


Bij het stationnetje bij ons in het straatje is weer een fiets zuil waar je gereedschap vind en je banden kunt oppompen. Wat een service. Ik denk als ze zoiets bij ons in Nederland zouden maken dat het geen week compleet zou blijven. 😓


Om in het centrum te komen moeten we de brug over die over de rivier de Flamisell ligt.


En als we langs de kerk lopen dan moeten we natuurlijk ook weer even binnen een kijkje nemen.




De helicopter kan hier landen. Je ziet dit in meer plaatsen en het is soms ook de enige manier om iemand of iets te vervoeren


Na al dat geloop en bij 31 graden hebben we wel een biertje verdiend vind we 😜 Dat smaakt.


Op onze terug tocht naar de camper lopen we langs de rivier door dit leuke laantje. We dachten er wat meer schaduw te krijgen door de bomen, helaas waren er veel bomen met maar heel weinig bladeren. Ik denk dat dit geen voorteken van de herfst is maar eerder van de droogte van de afgelopen tijd.
In ieder geval liepen wij geregeld in de volle zon wat toch wel erg warm was.

Achter onze CP ligt dit mooie meer. Aan de overkant is een strandje maar aan onze kant jammer genoeg niet.


Wij gaan naar de camper waar Frits nog wat gaat prutsen aan de drone want van de week toen hij hem de lucht in wilde laten gaan weigerde de drone. Er was totaal geen connection. Maar terwijl ik mijn verhaaltje type hoor ik weer drone geluiden dus de connection doet het weer. Ergens zit er nog een storing. Frits heeft het er maar druk mee ..................

Morgen gaan we weer verder richting ............






2 opmerkingen:

  1. Jullie maken een mooie tocht door de prachtige Pyreneeën 👍.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zijn hier al een paar keer geweest en het blijft ons trekken.

    BeantwoordenVerwijderen