19-08-2021

Een doe-dag in Rialp

Vanmorgen weer een mooie tocht gemaakt door het rotsgebergte en we kwamen heel veel tunnels tegen deze keer. Wat zijn die bergen toch dik waar we doorheen moeten. Er was één tunnel bij die iets meer dan 1 km lang was.






De eerste CP die we op het oog hadden in Gerri de la Sal was overvol. Het was maar 9 km rijden voor ons. Het plaatsje zag er heel gezellig uit en was dus overdruk. Verder dan, nu nog 16 km rijden naar Rialp en deze CP ligt net als bij Gerri de la Sal aan een riviertje alleen is hier geen gezellig plaatsje. Alleen een paar hotelletjes.


Er wordt hier veel aan raften gedaan en dichtbij de CP zien we dan ook veel touring-cars staan die mensen brengen en ophalen met helmen op en zwemvesten aan. Ook zien we busjes rijden met kajaks. De CP heeft weer alles wat een camperaar nodig heeft en kost weer helemaal niets en zelfs het water tanken is gratis net als de rest zoals lozen enz enz.

Wij maken er een doe-dagje van. Frits haalt emmertjes water en gaat de camper van alle stof ontdoen.


Ikzelf ga een handwas doen want de wasmachines zijn in deze contreien maar dun gezaaid.


Nadat Frits de camper rondom gewassen heeft, het dak moet een keer in een wasstraat want de dakramen kunnen ook wel een sopje gebruiken,  gaat hij verder met de video's bij te werken.


Frits dacht dat zijn blauwe plek wel zou gaan meevallen 😁 Het begint nu toch mooi te kleuren.
Tja, bloedverdunners....... Niet meer vallen Frits!


Verder douchen we nog even zodat we morgen weer fris en fruitig naar onze volgende bestemming kunnen. 😂😂 Ik had pech met douchen. Ik had de boiler aan gezet maar (ik leer het schijnbaar nooit) ik had de knop op een foute stand gezet. Net toen ik onder douche stapte merkte ik dat het water ijskoud was. Foutje .......... tja wie A zegt moet ook B zeggen en dat werd voor mij een ijkoude douche terwijl ik op een warme had gehoopt 😂 

Morgen gaan we weer verder. We gaan weer een grens over. Welke ............. dat lezen jullie morgen weer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten