09-08-2021

Molina de Aragón

Vandaag een tocht gemaakt van ongeveer 130 km. Niet zo veel en ook niet super weinig maar wel een hele mooie.

We reden door een stuk van het Parque Natural de la Serrania de Cuenca. 


Zie ik in ene keer een heel stel grote vogels op een afstand in het veld zitten. Het zijn vale gieren. Zo mooi hebben we ze nog nooit gezien. Ik moet flink inzomen met mijn fototoestel en dan is het moeilijk om een foto helemaal zuiver te krijgen.



Een volwassen gier is 95 tot 110 cm lang, gemeten van kop tot staart. De vleugelspanwijdte is 2,4- 2,8 meter. Het gewicht van een volwassen exemplaar bedraagt 6,0 tot 11 kilogram. De vogel is hiermee een van de grootste vliegende vogels ter wereld.

 


In de rechterhoek, beneden kun je een hele groep zien zitten.
.


Een jonge gier in de top van een boom. Wow wat is dat mooi om te zien.
We rijden weer verder.











We rijden door totdat we in Molina de Aragón zijn. Eerst moeten we een supermarkt opzoeken want we zijn weer door ons drinkwater heen. We vinden er een Dia en slaan weer in en dan naar onze Camperplaats. Hij ligt halverwege naar het Castillo. 
We eten een stukje stokbrood en dan zijn we eigenlijk best wel en hebben geen puf om nog iets te ondernemen. Ik vind het nog te warm en ga aan mijn verhaaltje beginnen. Dan een dutje doen want van de warmte word je best wel loom en om weer fit te worden een heerlijke koude douche.

Strakjes een potje koken en nog genieten van de avond.
Tot morgen.


1 opmerking: