16-06-2021

Reims hebben we maar gelaten voor wat het is.

Het was de bedoeling vandaag om via Reims te rijden en daar dan een dag of twee te blijven. Frits had er een CP (Camper Plaats) gevonden dichtbij het centrum. Het was eigenlijk de enigste.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij Fumal. Op een parkeerplaats langs de Maas. Trouwens een prachtige route. 


We stopte hier omdat ik op mijn telefoon zag dat er een 4 G netwerk beschikbaar was en dat wil zeggen dat we onze vlog konden uploaden voor YouTube die we gisteren gemaakt hadden. Het bereik is tot nu toe niet het van je maar wat niet is kan nog komen.

We kwamen dus bij het centrum van Reims maar tjonge, jonge wat een drukte in die stad en eigenlijk was het niet eens zo druk als je normaal zou verwachten maar ons viel het op ons dak. Een "drukke" stad en daar dan met een camper door rijden is nu niet echt ideaal maar mijn Frits worstelde er zich doorheen. We zagen de CP en inderdaad dichtbij het centrum. Hij stond echter propvol met Franse campers en auto's dus geen plaats meer voor ons. Draaien was niet mogelijk dus Frits in zijn achteruit een heel stuk terug. "Zullen we maar verder rijden of wil je Reims nog zien?" Vroeg hij allerliefst. "Kom maar verder" zei ik, "ik heb het hier wel gezien." Gelukkig" hoorde ik mijn held zeggen en met een glimlach op zijn gezicht manoeuvreerde mijn Fritske ons de drukte weer uit. Wij staan nu op een hemels rustig plekje tussen de druiven. Steeds als wij langs Reims rijden zoek ik de druiven en nog nooit heb ik ze kunnen zien maar nu hebben we de velden gevonden en er wordt druk op gewerkt met die speciale tractoren die over de ranken heen kunnen rijden.


We staan hier met 3 campers. Twee Fransen en wij. Er staan hier overal picknickbanken met tafels. Aan de ene kant zien we de druiven en aan de andere kant een klein bos met een vijver waar we vanmiddag zijn neer gestreken voor onze alweer late lunch.




Frits heeft nu de bbq te voorschijn gehaald die nu voor de eerste keer gaan gebruiken.
Of het een succes wordt dat horen jullie morgen weer, à bientôt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten