01-07-2021

Naar de Atlantic

Vandaag een ritje gemaakt van 124 kilometer. We wilden graag naar de oceaan, tenminste Ik wilde dat graag. Ooit ben ik in Frankrijk aan de Atlantic geweest en die enorme golven vond ik geweldig om te zien. Dus, op naar de Atlantic.

Onder weg eerst nog langs een Lidl gekomen en daar meteen boodschappen ingeslagen. Steeds weer loop ik zonder erbij na te denken zonder mondkapje op richting winkel totdat me invalt, MONDKAPJE, dus weer terug naar de camper om mijn mondkapje op te halen. Het valt me in ene keer op omdat iedereen er eentje op heeft.
Ooit zal het wel in mijn hoofd gedrukt staan, denk ik, haha.

We komen weer door mooie dorpjes waar gedeelten van de weg uit kinderkopjes bestaat en dan rammelen we zowat door elkaar maar steeds weer overleven wij het en de camper ook. Er valt eens een fles water om of er rolt een appel over de vloer maar daar blijft het bij, gelukkig maar.

Onze eerste CP die we voor ogen hadden, bestaat niet meer dan maar naar de camping hier want hij moet dicht bij het strand zijn. Het dorpje waar we door rijden ziet er alleraardigst uit. De huizen zien er uit als strandhuisjes. 



Ze zijn aan de buitenkant helemaal betegeld maar het patroon bestaat uit strepen. Heel leuk. Wij rijden door naar camping Nova, sitecode 41299. Het ziet er stil en bijna verlaten uit. De prijzen zijn met € 4 verhoogd en we moeten per nacht betalen. Vreemd maar vooruit dan maar. We krijgen ook een armbandje wat geacht wordt dat we dat om doen maar daar ga ik echt niet mee lopen. We mogen kiezen of we op veld C1 of C2 gaan staan. Als we aankomen rijden op deze plekken valt ons op hoe klein deze plekken zijn. De camper past er net op en onze stoelen kunnen nog net tegen de camper aan staan. 



Het verwondert me dan ook niet dat de meeste mensen 2 plekken in beslag nemen. Ik vind deze camping dan ook geen echte aanrader maar de ligging is fantastisch want via een achteruitgang loop je zo het duin op naar het strand. Er is op het moment 1 wolk in Portugal zien we op Weer & Radar en laat die nu net boven ons zitten ffffffff. Maar ik wil de Atlantic zien met of zonder wolk. 




De stranden zijn enorm, breed, weids en mooi wit zand. De enorme golven laten zich helaas niet zien, jammer.

Terug op de camping haalt Frits de fietsen uit de garage en maken we een fietstochtje naar het leuke plaatsje en dan zien we nog mooie plekken waar campers staan bij de duinen. Daar gaan we morgen een poging wagen dat lijkt ons wel wat.
We maken een paar foto's van de enige huisjes en fietsen weer terug naar de camping. 




Een Moliceiro boot die vroeger gebruikt werden algen en zeewier uit het water te halen.



Halen de bbq naar buiten en gaan aan de slag. Glaasje rosé erbij en wij komen de avond wel door.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten