19-07-2021

Een doe-dag maar ook een aangename dag.

Vanmorgen moesten we ons nog inschrijven bij de receptie. We willen hier een weekje blijven. Bij het inschrijven ook meteen een wasmachine beurtje geboekt. Er was nu een machine vrij dus snel (tenminste op onze Portugese snelheid) het beddengoed afgehaald, handdoeken bij elkaar gezocht enz. enz en de wasmachine aan het werk gezet. Frits liep even mee want soms zijn die machine's een beetje abbakadabba voor me. In de tussentijd de bedden weer voorzien van schoon beddengoed en een rondje met de stofzuiger gedaan.

Na een uurtje was mijn was weer klaar en kon hij mooi aan de droogmolen gehangen worden die Frits al had klaar gezet net als de fietsen. We wilden een fietstochtje maken naar het strand. Ongeveer 7 km enkele reis 😄.

Heerlijk dat windje als je op de fiets zit.

We fietsen allemaal bergaf en soms wel een erg steile berg af fffffffff. De Cauberg in Valkenburg is er niets tegen. Oei, die moeten we strakjes ook weer omhoog. Hopelijk gaat dat lukken.

En daar is hij dan, de zee!!!!!

Even met de voeten erin.

Het is best wel druk aan het strand al lagen de groepjes mensen wel zeker 2 meter uit elkaar. De temperatuur is er heerlijk door de wind maar de zon blijft onverbiddelijk fel schijnen dus goed insmeren. Wat ons opvalt hier is dat we heel veel Engels horen praten. Ik dacht eigenlijk dat er niet meer zoveel Engelsen in Portugal zouden zijn maar het barst ervan. Het lijkt bijna een plaag 😉

Wij gaan weer terug naar onze fietsen en fietsen een stukje langs het strand over de boulevard.

Ze zijn hier nog flink aan het bouwen. Allemaal appartementen en er zijn al zoveel van die hoge gebouwen.

Dit is niet echt ons ding. Het is wel gezellig met al die strandwinkeltjes maar voor ons een beetje te druk nu. We fietsen een paar straatjes verder en besluiten op een rustig terrasje te gaan zitten en een hapje te eten. Daarna fietsen we weer richting camper. Gelukkig hebben we nu een andere route en zijn de bergen niet zo steil waar we tegenop moeten en met onze elektrische fietsen is het een fluitje van een cent.

Onderweg nog even langs een Intermarché want onze flessen drinkwater verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Als we weer bij de camper komen is de was allemaal droog. We trekken onze zwempakken aan en gaan naar het zwembad om heerlijk af te koelen. Daarna nog even op het terrasje bij het zwembad wat er zo gezellig uit ziet. Frits had de camera mee genomen die ook in het water mag om een paar foto's in het zwembad te maken maar ............ batterij was leeg 😕. Dus thuis meteen weer aan de oplader en morgen kan hij dan helemaal opgeladen mee.

Onze droogmolen kan mooi blijven staan om onze badhanddoeken te laten drogen. Dus als het goed is, morgen foto'van het zwembad en het gezellige terrasje.

1. Heerlijk zo'n fietstochtje en goede terugweg gekozen. En ook bij jullie een hele drukte aan zee.
    Fijn dat je de was goed kunt doen en die droogt goed met die warmte 👍