26-05-2023

Op pad om verjaardagen te vieren en te genieten.

Vrijdag 26 mei

Ja jullie lezen het goed. We zijn vertrokken en wel 1 dag eerder dan de bedoeling was.

We hebben een verjaardagen weekend en knopen er een paar dagen bij aan want het zou goed weer worden.
We hebben ook nog zelf feest vandaag 💥💕  reden om te vertrekken dus.

We zijn vandaag 20 jaar getrouwd dus hieperdepiep hoera.
De combinatie mooi weer en onze trouwdag  ................ inpakken en wegwezen dus 🚐

Onze reis is goed verlopen. Puck heeft het geweldig goed gedaan.
We moesten toch een ruime 200 km rijden naar Wijhe waar we willen blijven staan voor een paar dagen.

Op de camperplaats aangekomen zagen we dat het al aardig vol was maar we boften er waren nog 4 plekjes vrij en dat met het Pinksterweekend voor de deur.

Puck moest natuurlijk even op ontdekkingstocht.

Frits wilde trakteren op een etentje op het drijvende restaurantje waar ook een leuk terras bij is en waar ook honden welkom zijn dus meteen maar reserveren.

Onze kaarten had ik meegenomen en kregen een mooi plekje op onze kaartenwand in de camper.

Zaterdag 27 mei

Krijn wordt volgende week 7 jaar en omdat wij er dan niet zijn willen we hem vast zijn cadeautje geven.
Iske komt met de jongens naar ons toe en we maken er een gezellige dag van.

Mans heeft zijn nieuwe vishengel meegenomen en wil gaan vissen.

Daarna gaat opa pannenkoeken bakken want die horen bij een verjaardag.

Daarna gaan we samen met de kids en Puck naar een strandje waar Krijn, Puck probeert te laten zwemmen.

Als afsluiting eten we nog een ijsje en dan gaan de kinderen weer naar huis en opa en oma ploffen in een stoel 😂 en genieten nog na van de gezellige middag 😍

Op eerste Pinksterdag doen we het heerlijk rustig aan. Gezellig babbelen met de buren, lezen en luieren.

Maandag 29 mei

Vandaag gaan we de verjaardagen vieren van Willem en Joke op de Boerhaar in Wijhe.
We vertrekken van onze camperplaats en rijden wat rond in de buurt. Gaan ergens picknicken en zijn tegen vier uur op de Boerhaar waar het feest is.

Frits en ik lossen ons af en blijven om beurten bij Puck en bij het feest. Het is er gezellig. Na afloop van het feest rijden we naar Bathmen waar een plekje vinden om te overnachten want morgen willen we nog even langs Obelink.

Dinsdag 30 mei

Vanmorgen eerst naar Winterswijk naar de kampeerwinkel Obelink en van daaruit de grens over naar Vreden.
Hier blijven we dus nog even.

Puck in de winkelwagen bij Obelink

Met Puck gaat het heel goed onderweg. Ze heeft het camperleven helemaal te pakken en merkt als we weer willen rijden. Ze krijgt dan haar riem om, kiest een plekje op een dekentje of matje en vandaag zelfs in haar mandje en gaat liggen soezen.
Stopt het geronk van de motor dan komt dat koppie omhoog en weet ze dat we op de plek van bestemming zijn.

We stoppen natuurlijk geregeld om even te wandelen als we langer moeten rijden.
Haar vier maaltijden per dag hebben we terug gebracht naar drie. Ze krijgt iets meer in haar bakje en dat werkt prima. Ze eet nu op dezelfde tijden als wij zelf.

Ik merk aan mijn internet weer goed dat we in Duitsland zijn ffffffffff. Nu zitten we net over de grens en meteen is mijn internet weer stuk langzamer. Erg is dat toch in Duitsland. Zelfs een whats appje sturen duurt lang eer het weg is.

Wie weet komt er nog ooit verbetering in het Duitse internet. Wij gaan morgen nog even door met genieten hier en misschien kan ik zelfs nog even lezen in mijn laatste deel van de 7 zussen want het is wel weer een mooi boek.

Woensdag 31 mei

We hebben weer een mooie dag gehad met heerlijk weer. Morgen weer naar huis voor een paar dagen 😉😊 voordat we aan onze grote reis naar het noorden gaan beginnen.

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt door het plaatsje Vreden. We zijn er al eens geweest en dus is het ons niet vreemd.

Er is om te beginnen een mooi park met kunstwerken op de grasvelden en het viel ons op dat er ontzettend veel konijntjes liepen gisterenavond net als vele merels.

Door het plaatsje loopt de rivier de Berkel. Nou ja rivier ............... uhhhh riviertje dus.
Er is één gedeelte waar nog hele oude vakwerkhuizen, boerderijen en schuren uit de 19de eeuw staan, een openluchtmuseum.

Het winkelcentrum is klein maar wel gezellig met leuke waterpartijen.

Een beeld van de H. Felicitas die in 162 n. Chr. een vreselijke dood stierf samen met haar 7 zonen.

Wat dachten jullie van deze twee zwemmers die klaar staan om de Berkel in te duiken 😀

We wandelen weer terug naar ons plekje en ploffen buiten neer. Eten een ijsje, lezen wat, kokkerellen wat en doen verder niets.
En Puck ................ die denkt bekijk het maar. Ik ga heerlijk binnen liggen want daar is het lekker koel.

Een heel gezond teken vind ik dit wel. Ze voelt zich als een vis in het water in de camper. Het is haar thuis geworden.

Ze weet dat wij buiten zitten en komt zo nu en dan even kijken of we er nog zijn en we zijn er.

Donderdag 1 Juni

We gaan weer richting Maastricht. Onze gezellige trip zit er weer op.

Onderweg stoppen we nog een keertje voor een plaspauze voor Puck

We rijden via Duitsland en het is er goed druk vooral bij Dortmund. Als we volgende week weer richting het noorden gaan dan gaan we maar eens een andere weg proberen.

Puck gedraagt zich voorbeeldig onderweg en als je heel goed kijkt dan zie je op de foto beneden een klein stukje van haar rode halsband tussen de cabinestoelen in.

Daar heeft ze de meeste tijd heerlijk liggen pitten.