17-05-2022

Zweden van 17 mei t/m 22 mei (pagina 1)

Pagina 1 - volgende
17 mei

Gisteren zijn we vertrokken! Eerst naar de "bijna" jarige Krijn en wat was hij blij met zijn cadeau.

Het was precies de juiste tractor die hij in gedachten had. Dan smelt je toch als je zo een blij manneke ziet.

Dan moesten we nog kennis maken maken met Keizer en Lola, de twee honden die sinds kort bij hun wonen.

De honden behoren tot het ras Cane Corso. Ik had er nog nooit van gehoord.
Het zijn twee schatten van honden.
Ze zien er misschien gevaarlijk uit maar zijn het niet. Lola is de knuffel kont van de twee.

Broer en zus zijn 9 maanden oud.

Vanmorgen na ons ontbijt zijn we weer vertrokken. De kinderen waren weer naar school en de papa en de mama weer naar hun werk. En opa en oma konden op hun gemak de boel in orde maken voor vertrek.

We hebben er nu een dikke 500 km op zitten en staan nu in Nienburg op Reisemobilstellplatz Nienburg/Weser . De CP is te vinden via de app Campy
De camperplaats ligt 500 m van de Altstad vandaan is dus heel goed lopend af te leggen.
Nienburg is een leuke plaats met veel winkels en terrasjes. Je kunt er heerlijk dwalen door nauwe straatjes.

Je kunt hier de Oost Duitse invloeden nog goed zien in de bouw van de huizen. Er werden in die tijd vooral rode bakstenen gebruikt.

We maken nog een stop aan de Weser tijdens het wandelen en als je goed kijkt dan zie je aan de overkant van het water de campers staan.

18 Mei

Vandaag weer een stukje verder gereden. We willen geen snelwegen rijden en nemen de wegen binnendoor. Bremen en Hamburg willen we deze keer links laten liggen. Wij vinden het er veel te druk. We nemen de route via Celle en stoppen bij Eschede. De CP is te vinden bij de app van

We staan hier helemaal alleen. Heerlijk. Frits haalt de stoelen en ons tafeltje te voorschijn en ik zorg voor een broodje.

We maken er een luie middag van. Morgen weer verder richting Rostock.

19 Mei

Vandaag hebben we iets meer dan 300 km gereden en zijn nu op de plek waar we moeten zijn. 10 Km verwijderd van Rostock bij Ferienhof Dubberke
We blijven hier tot zondag en van hieruit gaan we naar de haven vanwaar we maandagmorgen de boot op gaan.

We zijn nu al voor de derde keer op dit plekje bij de vriendelijke broers met schoonzus.

De tocht hier naar toe was wondermooi.
Eerst reden we kilometers door prachtige bossen.

Daarna kwamen we langs velden vol met koolzaad planten.

Genieten hoor.

21 Mei

Vandaag onze laatste dag bij Dubberke, onze camperplaats.
Het is een wisselvallige dag vandaag met zon, regen en weer zon en regen. We maken een wandeling naar het winkelcentrum dat ongeveer 1,5 km van ons vandaan is. Wat is dit immens groot. We snuffelen hier wat rond. Er zijn hier zoveel winkels te vinden zijn.
Woonwinkels, schoenen- en boekenwinkels, slager, bakker, supermarkt en heel veel kappers, speelgoed winkels, apotheken en biologische winkels en natuurlijk de nodige eet gelegenheden.

Wij doen de nodige boodschapjes en drinken een heerlijke kop koffie met een piep klein ijsje.

In de middag uren vermaken we ons met allerlei bezigheden in voorbereiding voor morgen als we morgen weer gaan vertrekken richting Rostock dat nog ongeveer 10 km rijden is. We willen dan naar de haven waar we kunnen overnachten zodat we kunnen "uitslapen" maandagmorgen tot 6 uur 😊
Gisteren kregen we een mailtje van Stenaline met onze reis gegevens en reserveringsnummer. Heel attent vind ik dat.

22 Mei

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van onze gezellige Friese achterburen en wie weet komen we ze nog eens tegen in Zweden. Dat zou wel leuk zijn.

Eerst gaan tanken. Het station dat we op het oog hadden was gesloten. Jammer want de prijs was gunstig dachten we maar niet getreurd want het Esso station een klein stukje verder was maar 2 cent duurder per liter.
Ik las trouwens dat de diesel prijzen in Duitsland gaan per 1 juni met € 0,50 omlaag. In Zweden gaan ze per 1 juni met € 0,30 omlaag. Netjes toch.

De dag begon met regen maar in de ochtend veranderde de regen in zon en dat moeten we hebben.

Na de tankbeurt zijn we doorgereden naar een CP, Zur Warnow, aan de Unter Warnow. Een plekje waar meerdere campers staan en helemaal gratis.

In de namiddag zullen we nog een stukje opschuiven richting haven waar we ook willen blijven slapen.

1. Wat een mooie omgeving, die koolzaad velden zijn toch prachtig om te zien!